WWW.MINDENFÉLE.EWK.HU

 

MINDEN AMI CSAK KELL!!!

MENÜ

 Király   Király    Király    Király   Király   Király    Pénz beszél    Pénz beszél   Pénz beszél   Pénz beszél   Pénz beszél   Pénz beszél   Király   Király    Király    Király    Király    Király

 

         

                   
Lamborghini Murciélago Roadster
                                                                                

 

Lamborghini gallardo

 

Lamborghini Countach

 

 

Tortenete:

 

1948-ban alapította a céget Centóban Ferrara-járás Ferruccio Lamborghini (1916-1993). Kezdetben traktorokat gyártott. 1958-től már égőket és klímaberendezéseket is készített a vállalat.Ferruccio Lamborghini több versenyautót is kipróbált, köztük egy Ferrarit is, de egyiket sem találta tökéletesnek. Fejlesztési tanácsaival megkereste a "Commandantore"-t (Enzo Ferrari, általában csak így emlegették: parancsnok), ám a híresen gőgös és sértődékeny cégvezető kiadta az útját, mondván, ha ennyire tudja, építsen ő autót. Így is tett. (Egyes források szerint Lamborghini tervezőnek jelentkezett a Ferrarihoz, ahol "visszaküldték a traktorokhoz"). 1962-ben alapította meg Ferruccio Lamborghini az Automobili Lamborghinit, amely márkajelének Murciélagót, a legendás bikát választotta, aki 1879-ben egy bikaviadalon 24 kardszúrást élt túl, és az erő egyik szimbóluma lett, másrészt bika volt az alapító csillagjegye is. Már 1964-ben megjelent az első kísérleti modell, a legendás 350 GTV. A 12 hengeres motor teljesítménye még a rivális Ferrari erejét is jócskán meghaladta. Az igazi szenzáció azonban az volt, amikor az 1966-ban bemutatott 385 lóerős Miura átlépte a 300 km/h-s sebességhatárt. Ez volt az első középmotoros utcai sportkocsi, és egyben a szupersportkocsi kategória megteremtője. "Stronzo di merde, Signor Ferrari!" A Miura a legfőbb ellenség, és ez a mai napig igaz a Lamborghini-re, a legveszélyesebb riválisa a Ferrariknak. A Miura óta minden modell híres spanyol bikák nevét viseli, mint a Gallardo és a Murciélago,  egy kivétellel a Countachkal (ejtsd: kóntak, a piemonti dialektusból). Miután a modellt elkészítették, nem találtak hozzá illő nevet. Az egyik dolgozó csak „Countach”-nak hívta, amely magyarul mennydörgést jelent Így lett ez az autó neve (Azt is jelenti: ennyi). Sok modell neve mellé írják az LP szócskát, amely a motor egyediségére utal. 1971 óta készít a Lamborghini igen erős motorokat az Offshore-versenycsónakoknak. Ezek körülbelül 1000 lóerősek. A gyár 1972 óta szinte folyamatosan gazdasági problémákkal küzdött. A traktor-részvényeit kénytelen volt a gyár eladni. A tulajdnosok is sorra váltották egymást azóta:

  • Ferruccio Lamborghini 1963–1972
  • Georges-Henri Rossetti & René Leimer 1972–1977
  • Csőd 1977–1984
  • Patrick Mimran 1984–1987
  • Chrysler 1987–1994
  • Megatech 1994–1998
  • Audi, Volkswagen 1998 óta

A Lamborghini 1989 és 1993 között Formula-1-es motorokat is gyártott a Lola, Lotus, Ligier, Minardi és Larrousse csapatoknak. 2004 óta a cég Lamborghini néven kávé és eszpresszó-automatákat is forgalmaz. A mai modellpaletta két alapmodellből, a Murciélagóból és a Gallardóból áll. 2005 óta mindkét modell kabrió változatban is kapható. Ebben az évben jelent meg a piacon a Lamborghini Magazin is.

Piacon Lévő modellek (2008)

Gallardo: Az autó motorja V10 hengeres, 5,2 literes, 560 lóerő leadására képes. Ez a motor modern fejlesztés, az autó tervezésével együtt motort is terveztek, mely megtalálható az Audi S8 (450 le), S6 (435 le) és az R8 (525 le) típusokban. Környezetvédelmi besorolása az Euro 5-ös normát teljesíti. Ezt a teljesítményt 8000 fordulat/percnél adja le. Érdekességképpen megemlíthető, hogy ez a motor Magyarországon, az Audi Hungária Motor kft.győri gyárában készül. A 100-as sprintet 4 sec alatt teljesíti, végsebessége 330 km/h. Különböző váltókkal rendelhető, az autó összkerékhajtással rendelkezik, kanyarban változó kihajtással. Normál állapotban a hajtás 30%-a elől, és 70%-a hátul kerül az útra. Az angol és az olasz rendőrségnek van egy, az olaszoknak az utóbbiból, amit a gyártól kaptak. A Gallardo-ból elérhető nyitott verzió is (Spyder), illetve számtalan lehetőség nyílik az autó egyedivé tételére kívül-belül. Konkurensei: Porsche 911, Ferrari F430, Mercedes-Benz SL63 AMG.

Murciélago (spanyol: denevér): Ebbe a típusba a Countach óta fejlesztett Bizzarrini-féle V12-es "Lambo ősmotor"-t építették be, 6200, illetve 6500 köbcenti lökettérfogatának köszönhetően, teljesítménye 579-640 lóerőig terjed. A 640 LE-s változat LP640 jelzést, és különleges fényezést kapott. Az autó a Diablo csővázszerkezetére épül, és természetesen a Countach óta a csúcsmodellek védjegyévé vált felfelé nyíló ajtóval készül. Ez egyébként a tuningvilágban nagy szeretettel alkalmazott, sokatmondó nevű "Lamborghini Style Door" ihletője. A legerősebb verzió akár 3,5 másodperc alatt teljesíti a 100 km/h-ra való gyorsulást, végsebessége 350 km/h. Ennek az autónak is négykerékhajtása van, szintén változó kihajtással. A kistestvéréhez hasonlóan, spyder változat is megtalálható az erősebb "bikából" is, illetve ezt a modellt is igéyn szerint átalakítják, akár a hosszúságon is lehet változtatni. Ez a modell szerepel a FIA GT-versenyeken. Ezen felül különböző limitált kiadások is készülnek, például az F22-raptor lopakodó vadászbombázó ihletésű Reventón, amely a Murcielago motorjának még erősebb, 650 LE-s változatával készült; vagy az LP670-4 SV, amint "Super Veloche" nevéből is kiderül, 670 ló erejével rendelkezik a jelenleg legerősebb bika. A Reventón érdekessége, hogy szakított a korábbi formával és ugyanazt egyenes vonalakkal oldja meg. Egyedi lámpák jellemzik. A sárvédőívek apró szögletesítése arról árulkodik, hogy ez az autó szándékosan szögletesre készült, mégis modern. A Lamborghini új csúcsmodellje csaknem készen van (2009. jún. 5.) bemutatását mégis 2012-re halasztják, elsősorban azért, mert a gazdasági válság az anyacéget, az Audit megviseli, így most nem adnak ki euró százmilliókat a gyárak újraszerszámozására. Ráadásul Reventón, az LP650 Roadster és az LP670-4 SuperVeloce modellek révén a Murcielago ismét a figyelem középpontjába került, így a gyártósorok ismét teljes kapacitással működhetnek, a hagyományos, csővázas Lambók újabb aranykorukat élik, azaz még mindig jól fogy modell. A Murciélago nagy konkurenciával néz szembe, mint például: Mercedes SLR McLaren, Porsche Carrera GT, Bentley Continental GT, Aston Martin DB9, Chevrolet Corvette Z06, Pagani Zonda...

forras:wikipedia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hírek

  • mindennap uj!
    2010-04-09 16:10:30

    minden nap uj

    vicc, uj zeneszoveg,

    2-3 naponta uj

    szavazas!

  • IRJ NEKUNK!
    2010-04-09 08:23:21

    ESZEDBE JUTOTT PAR TIPP

     A WEBOLDAL BOVITESEHEZ?

    IRJ NEKUNK!CIMUNK:

    mindenfele_ewk_hu@yahoo.com

Szavazás

miből legyen több?
szavazas
extrák
viccek
képek
Asztali nézet